Mit is értünk pontosan keresőoptimalizálás alatt?
Sokszor kapunk olyan megkeresést, amelyben arról érdeklődnek, vállalunk-e keresőoptimalizálást. Ilyenkor elsőként mindig tisztázni kell, mit ért az ügyfél ez alatt. Van, aki előkelőbb helyezést szeretne elérni a Google találati listájában a neki releváns kulcsszavakra. Van aki az oldal betöltési sebességén szeretne javítani. Megint mások a weboldal méretét szeretnék csökkenteni, mert túl magas árat kell fizetniük a tárhelyért. Mindegyik keresőoptimalizálás, de más célt szolgálnak.
“Szeretnék első lenni”
Ez szinte minden weboldal tulajdonos álma. Első lenni a Google találati listájában. Régebben viszonylag egyszerű volt ezt elérni azzal, hogy telespammelte valaki az oldalát a fontosabb kulcsszavakkal. Jónéhány éve azonban a Google ezt már nem veszi figyelembe, ennél sokkal kifinomultabb eszközökre van szükség. Ma már sok mindenen múlik, ki lesz az első. A Google figyelembe veszi az oldalon található szöveg minőségét, mennyiségét, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el az oldalon, és egyéb hasonló jellemzőket. Mindenre nekünk sincs ráhatásunk, de azért van egy-két bevált praktikánk, amelyekkel javíthatunk weboldalad teljesítményén.
A mi módszerünk
Már a weboldal készítés közben felkészítjük a weboldalt a keresőoptimalizálásra. Használunk kép és fájltömörítő eszközöket, meta címeket és leírásokat adunk meg, a weboldal, vagy webshop végleges helyére költöztetésekor pedig beállítjuk a https átirányítást is, ha a domain rendelkezik SSL tanúsítvánnyal.
Ezek után bekötjük a Google feltérképezési rendszerét, beküldjük az oldaltérképet, és bekötjük a Google analitikai rendszerét. Mindez alap a nálunk készült, vagy optimalizált weboldalaknál.

Technikai SEO
Ezt már részben érintettük, hiszen alapból az általunk készített weboldalakon a technikai keresőoptimalizálási beállításokat is elvégezzük. Ez teljesen független a tartalomtól, ez a weboldal, vagy webshop fájlszerkezetét, adatbázisát érinti.
Ilyenek a különböző tömörítési szabályok, vagy az, hogy mikor és hol töltjük be a stílusfájlokat és animációkat. Ez egy érzékeny terület, hiszen nem mindig az a legjobb a felhasználónak, ami a Google-nek. Meg kell találni az arany középutat, hogy ne menjen a felhasználói élmény rovására a túloptimalizáltság se, de ne is legyen lassú az oldalbetöltés.

Hello Google, itt vagyunk!
Ha kereső, akkor Google. Hiába létezik a Bing, vagy a Yahoo, a Google egyeduralma megkérdőjelezhetetlen. Ezért igyekszünk felhívni a figyelmét magunkra, ami nem könnyű egy elhanyagolt, vagy új weboldalnál.
Nekünk azonban megvannak a módszereink erre az esetre is, így akár néhány héten belül látszódnak már az eredmények. A technikai SEO-ban leírtak már segítenek, hogy a Google robotjai könnyebben indexeljék az oldalt. Azonban ezen túl is maradtak még módszerek.
Google cégem fiók
Létrehozzuk vállalkozásod Google cégem fiókját. Ez a felület ingyenesen használható, megadhatod rajta céges weboldalad, vagy webshopod elérhetőségét is, és sokat segít a keresési találati listában való előrejutásban.
Google térkép
Felteszünk a térképre. Vállalkozásod székhelyéhez közel lévő keresők sokkal könnyebben találnak majd rád. A Google ugyanis figyel arra, hogy az első találatok között olyan szolgáltatókat tüntessen fel, akik fizikailag is közel vannak a felhasználóhoz. Az eredményeket térképen is megjeleníti, ez a vizuális megoldás pedig jobban vonzza a szemet, mint a többi, szöveges találat.
Youtube
Ha vannak videós tartalmaid, nem kérdés, hogy szükséged van egy Youtube fiókra. Ez a világ második számú keresője, és mivel ez is a Google tulajdonában van, előszeretettel ajánlja figyelmedbe a keresési találatok listájában a Youtube-on elérhető releváns tartalmakat is. Mivel jelenleg sokkal kevesebben vannak jelen a Youtube-on, mint általában az interneten, ezért jó esélyekkel indulsz, ha saját témádba vágó videókat készítesz. Mi ezeket megfelelően kulcsszavazzuk, és leírásokat adunk hozzá, így hoz majd neked hasznos ügyfeleket a fiókod.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan használd a kulcsszavakat, hogy ne ess a kulcsszóhalmozás csapdájába?
Megtalálni azt a kulcsszógyakoriságot amivel segíted is az oldalad megjelenését a Google találati listájában, de még nem esel át a ló túloldalára nem egyszerű feladat. Van azonban pár bevált praktika, amivel sikerrel járhatsz!
Meta cím és meta leírás – miért fontosak és hogyan használd őket?
Ha minél előkelőbb helyet szeretnél elfoglalni a Google találati listájában akkor jó ha tudsz a meta cím és meta leírás fogalmáról. Miután ezt kiveséztük gyakorlati tippeket adunk arról, hogyan, hol és miként kell úgy létrehozni őket, hogy valóban hatékonyan szolgáljanak téged.
Miben segíthetünk? Írd meg nekünk!